עיצוב הבית ב- 5 צעדים פשוטים

בעת עיצוב הבית חשוב לקחת בחשבון הרבה דברים, כאשר פונקציונליות, פרקטיות, אסתטיקה ותקציב הם בראש סדר העדיפויות. בין אם אתם מעצבים חדר אחד או בית שלם חשוב לעקוב אחר תוכנית.

כדי לעזור לכם בתהליך נחלוק כאן את חמשת השלבים הפשוטים לעיצוב הבית, כך שתוכלו להפיק את המרב מהבית שלך. זה הולך להיות פשוט, וככל שתיצמדו לשלבים הללו, כך יהיה לכם קל יותר וטבעי יותר לשלב תהליך זה בכל פרויקט עיצוב.

שנתחיל?

שלב 1 – צרו תוכנית קומה

אנשים רבים מדלגים על השלב הזה, אך הוא יכול לעזור לכם לבצע טעויות רכישה, כך ששווה להקדיש לו זמן. מדובר בשרטוט מתווה החדר.

תוכלו לעשות זאת בשיטה המיושנת ולהשתמש בכלי כתיבה ודף נייר רגיל, אך שימוש בנייר רשת יקל עליכם לדייק את הסקיצה. מומלץ להכין עותקים מצולמים על מנת ליצור מספר אפשרויות לפריסת הרהיטים.

כדי להתחיל, מודדים:

  1. קירות
  2. דלתות
  3. חלונות
  4. ארונות

אם אתם מעדיפים את השיטה ההייטקיסטית, תוכלו להיעזר באפליקציות, שמאפשרות לקבל הדמיה תלת – ממדית. זה יעיל במיוחד למי שמתקשה לדמיין איך החלל ייראה, ומעניק אינדיקציה די טובה.

שלב 2 – צרו את פריסת הריהוט בחלל

בשלב הבא בוחרים את מיקום הרהיטים. זה הזמן לשאול שאלות שונות כמו:

  • מה אתם רוצים לעשות בחלל? למה ולמי הוא מיועד?
  • מי צריך להיות מסוגל להשתמש בו ולאילו מטרות?
  • האם ישנן מספר פונקציות שצריך לשלב ביניהן? האם החלל יכול להכיל את כולן או שנדרש לבחור מביניהן? אם כן, זה הזמן לערוך מחדש את סדר העדיפויות שלכם.
  • כיצד הרהיטים שלכם ישפיעו על זרימת התנועה פנימה, החוצה ודרך החלל.
  • מהי נקודת המוקד של החלל?
  • מהו הרהיט הגדול ביותר שעתיד להיות בחלל?

לאחר שעניתם על כל השאלות הללו, התחילו לדמיין את האפשרויות של עיצוב החדר שלכם. גם בשלב זה, אם אתם מתקשים לדמיין איך זה יראה, ניתן, ואף מומלץ, להשתמש באפליקציה שמספקת הדמיה תלת – ממדית.

עיצוב הבית בצעדים פשוטים

טיפים לפריסת הרהיטים הטובה ביותר

  1. החליטו על נקודת המיקוד שלכם. זו יכולה להיות יצירת אמנות או רהיט מרכזי. אם מדובר בחדר השינה זו תהיה המיטה.
  2. אל תחפשו בהכרח משהו מפואר מידי. עיצוב הפריסה צריך להיות פרקטי והגיוני. שמרו על זה פשוט.
  3. הגדירו את האזורים בחלל, גם אם הם קטנים. השתמשו בשטיחים לתיחום או הגדרת אזורים שיסייעו לכם בכך.
  4. זהו דפוסי תנועה, וודאו שיש זרימה לחלל והתנועה לא חסומה.
  5. זהו קווי ראייה והימנעו מחסימת חלונות ושדות ראייה לדלתות ולמסדרונות.

שלב 3 – בנו תקציב

כעת, כשיש לכם את התוכנית, הגיע הזמן להגדיר את התקציב.

קבע אילו פריטים כבר יש לכם ומה אתם צריכים לקנות. במידת הצורך, תכננו את סדר הרכישה לפי סדר העדיפויות והדחיפות של כל דבר. בחנו מה אתם יכולים להרשות לעצמכם להחליף ולשנות כדי להשלים את עיצוב החלל בהתאם לתקציב שיצרתם.

שלב 4 – רכישה

רכישה ממקום אחד יכולה לפתוח לכם פתח למשא ומתן, כך שתוכלו לחסוך יותר על הפריטים. אולם, אם ערכתם סקר שוק בשלב הקודם, ייתכן שתמצאו אופציות זולות יותר במקומות שונים. פרט לכך, רכישה ממספר מקומות תבטיח לכם למצוא את הפריטים שאתם מחפשים באופן מדויק, שיענה לצרכים והדרישות שלכם בצורה מיטבית.

בכל מקרה, העדיפו תמיד מותג מוכר ובעל מוניטין, שמוצריו איכותיים והוכיחו את עצמם לאורך זמן. חפשו עדויות ברשת והמלצות מלקוחות על המוצרים שאתם מעוניינים לרכוש, וודאו שהם עשויים מחומרים איכותיים ועמידים לאורך זמן.

שלב 5 – הוסיפו אביזרים, צבע וטקסטיל

בשלב זה עליכם להעניק לחלל את האופי הייחודי שלו באמצעות פריטי טקסטיל לבית, אביזרים ופריטי נוי. זה החלק המהנה של עיצוב החלל, כי הוא מאפשר לכם לשחק עם רעיונות שונים ולהכניס לחלל את האופי שלכם.

מומלץ להשתמש בחוק ה-3  (3 צבעים, מרקמים, גדלים וכדומה) ולחלק אותם ל- 60%, 30% ו- 10%.

לסיכום

בין אם אתם מעצבים חדר שינה גדול, או שעיצוב החדר שלכם כרוך במיצוי שטח קטן ביותר, העקרונות של עיצוב החדרים זהים. קחו את הזמן, עבדו עם תוכנית ותקציב, ותנו למטרת החדר להנחות את ההחלטות שלכם. התחילו את עיצוב החדר עם מוקד וסיימו בפרטים מהנים, תוך כדי שמירה על התקציב שהגדרתם לפרויקט.

[ratemypost]
מאמרים נוספים

lelieilmare

הרשמה לקבלת הטבה! הכירו את ללי – בעלת המותג Leli e il mare יזמית מעוררת השראה שגילתה שבעולם החתירה חסרות נשים חזקות ועצמאיות, והקימה את

מידע נוסף »