איך לעצב חדר שינה בעזרת טקסטיל

לעתים קרובות מדי בעיצוב פנים, טקסטיל נתפס כאמצעי בעדיפות שנייה. אנשים רואים בטקסטיל גימור, ולאו דווקא מרכיב מכריע בעיצוב בכללותו. אולם במציאות לא ניתן לעצב חדר בלעדיהם. לכן הקדשנו את המאמר הזה לטקסטיל בחדר השינה. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך לעצב חדר שינה ולהשתמש בטקסטיל בצורה הרבה יותר מתוחכמת ונבונה.

המונח טקסטיל בעיצוב פנים

בכל הקשור לעיצוב פנים, השימוש במונח ‘טקסטיל’ מתייחס לכל מוצר שארוג או עשוי מבד. זה אולי נשמע פשוט, אך מוצרים אלו משמשים במגוון יישומים בכל חדר בבית וניתן להבחין בהם באלמנטים עיצוביים כמו כריות, שמיכות, מפות, שטיחים, וילונות, אומנות קיר ועוד. בחדר השינה הם כוללים גם כיסויי מיטה ומצעים.

למה הטקסטיל חשוב בעיצוב הבית?

טקסטיל לבית הוא אחד הדרכים להגדיר את האווירה בחלל. כדי להמחיש זאת, דמיינו לרגע את התחושה לעמוד בחדר שינה עטוף משי וקטיפה לעומת במבוק וכותנה.

בעת רכישת הטקסטיל לחדר השינה בפרט, ולבית בכלל, עליכם לשקול את סוג האווירה והתחושה שאתם רוצים ליצור בחלל ולבחור את הבדים בהתאם.

עיצוב חדר שינה בעזרת טקסטיל

איך לעצב חדר שינה עם טקסטיל?

כאן לוח הצבעים נכנס לתמונה. ברגע שיש לכם כיוון, אתם יכולים לקחת אחד או שניים מהצבעים – בדרך כלל גווני המשנה והמבטא- ולהשתמש בהם במוצרי טקסטיל שונים ברחבי החדר.

הנה כמה דרכים באמצעותם תדעו איך לעצב חדר שינה תוך שימוש נכון בטקסטיל:

  • השתמשו בטקסטיל כהשראה – טקסטיל אולי נראה כמו אביזרים להשלמת העיצוב, אך ההיפך הוא הנכון. הם יכולים לשמש השראה לעיצוב החדר, והם מספקים לוח צבעים שעליו ניתן לבנות את העיצוב כולו. כאשר אתם לא בטוחים איפה להתחיל, בחרו פריט כמו שטיח, כיסא או כרית ומשם קבלו השראה וכיוון.
  • ערבבו דפוסים, לא צבעים – ברגע שיש לכם לוח צבעים, היצמדו אליו. שימוש בצבעים רבים מדי בחדר יכול לגרום לו להרגיש קדחתני ומבלבל. עם זאת, זה לא אומר שהחדר שלכם צריך להיות משעמם. אתם עדיין יכולים להוסיף עניין ויזואלי רב לחלל על ידי ערבוב דפוסים.
  • טקסטורות שכבה – דרך נוספת להוסיף עניין חזותי לחדר השינה היא באמצעות טקסטיל המגיע במגוון טקסטורות. זכרו, במקרה זה, המרקם מתייחס לאופן בו הבד נראה כמו שהוא מרגיש. נסו לערבב טקסטורות שונות ברחבי החדר ואפילו ליצור שכבות עם קונטרסט.

פריטים נוספים שיכולים להכיל טקסטיל בחדר השינה

פרט לפריטי הטקסטיל הנפוצים, ניתן לשלב טקסטיל באמצעות מגוון פריטים, אביזרים ודקורציות, ביניהם גופי תאורה עם אהילים, כורסה או כיסא מרופדים, פוף נוח ועוד.

בחירת המצעים לחדר השינה

אף על פי שגם מצעים עשויים לעורר בכם השראה ולהנחות אתכם איך לעצב חדר שינה מושלם, זה אולי האלמנט היחידי בעיצוב החדר שאפשר לבחור אחרון.

הסיבה לכך היא, שמצעים מתחלפים מידי שבוע, וגם במהלך השנה רוכשים מצעים חדשים. זה עשי לאתגר אתכם מעט, אבל זו הזדמנות נפלאה לשנות את מראה החדר ואת האווירה מידי שבוע.

לא תאמינו מה ציפת יחיד יכולה לעשות בחדר השינה שלכם.

רוצים לדעת יותר? כאן תמצאו את המדריך לבחירת כיסויים למיטה – כל מה שצריך לדעת על ציפה זוגית וסדין לפי מידת המזרון, כיסויי מיטה ועוד.

[ratemypost]
מאמרים נוספים

lelieilmare

הרשמה לקבלת הטבה! הכירו את ללי – בעלת המותג Leli e il mare יזמית מעוררת השראה שגילתה שבעולם החתירה חסרות נשים חזקות ועצמאיות, והקימה את

מידע נוסף »