כיצד מצעים משפיעים על השינה שלנו?

לא רבים יודעים אך יש קשר חזק בין המצעים שלנו לשינה עצמה. הם לא משמשים רק ככיסוי לשמיכה, לכרית ולמזרן מטעמי נוחות ואסתטיקה אלא ממש משפיעים על השינה עצמה. איך זה קורה בדיוק?

מאפשרים לגוף להתאוורר במהלך השינה

מצעים איכותיים ומבד נעים ומאוורר מאפשרים לגוף להתאוורר גם כאשר הוא מכוסה. אוורור הגוף קריטי במהלך הלילה משום שהוא מונע מאיתנו להתעורר ספוגים מזיעה ומרגישים כמו אחרי מרתון ולא כמו אחרי שינה טובה. ככל שהמצעים יהיו יותר איכותיים, הם יהיו יותר מאווררים וישפיעו על הישרה בצורה יותר טובה.

שומרים על טמפרטורת הגוף

טמפרטורת גוף תקינה קריטית לשינה איכותית. כאשר חם מידי או קר מידי הגוף לא נכנס למצב של שינה עמוקה מספיק ובמקום לנוח ולהתמלא באנרגיות מחודשות הוא משקיע אנרגיה בניסיון לווסת את הטמפרטורה שלו. מצעים טובים יתנו לגוף בדיוק את מה שהוא צריך- וויסות הטמפרטורה ובידוד תרמי חלקי ממה שקורה בחוץ, ובכך ישפיעו על השינה לטובה.

מונעים גירויים

מצעים מבדים איכותיים כמו כותנה או סאטן נעימים לעור ומקלים על ההירדמות. לעומת זאת, מצעים מבדים לא איכותיים עלולים תוך זמן שימוש קצר יחסית להפוך ללא נעימים ולגרום לגירויים בעור. מצב זה ישפיע באופן אוטומטי על איכות השינה, יקשה עליכם להירדם וייתכן שאף תתעוררו בלילה ומחזורי השינה שלכם ישתבשו.

כיסויי מיטה ישמרו על המצעים שלכם וימנעו מהם להתמלא באבק וחיידקים כשאתם לא במיטה.

השפעת המצעים על השינה שלנו

אסתטיקה

כאשר יש מצעים שמשתלבים בעיצוב החדר התחושה היא של נינוחות ורוגע. קל יותר להירדם כאשר התמונה בראש של סביבת השינה מסודרת ואסתטית ואין צבעים דרמטיים או עיצובים לא מתאימים שנמצאים מסביב. מלבד איכות השינה גם יותר כיף ולקום בבוקר לתוך חדר מעוצב ואסתטי.

צבעים

אנשים רבים מעדיפים לא ללכת לישון עם מצעים בצבעים בולטים או קודרים מידי, כמו אדום חזק או שחור. העדפה זו נובעת מהמחשבה שצבע המצעים משפיע על השינה, ושינה בסביבה המכילה צבעים בולטים או קודרים תהיה פחות איכותית. צבעים עזים יכולים לגרום לחוסר שקט במהלך השינה, וצבעים קודרים יכולים להשרות עגמומיות ומתוך כך ללכת לישון מדוכדכים ואולי לחוות סיוטים בלילה.

אז איך בוחרים?

לאחר שהבנו כמה מצעים חשובים ומשפיעים על השינה שלנו, חשוב לדעת איך בוחרים אותם באופן נכון.

  • הרכב הבד: כפי שהזכרנו קודם, ישנם בדים שנחשבים איכותיים יותר ונושמים יותר מאחרים. בדרך כלל המחיר של מצעים מבדים אלו יהיה גבוה יותר אולם התמורה שווה את ההבדל במחיר, השינה תהיה טובה ועמוקה יותר. יש מצעים המורכבים ממספר סוגים של בדים וכדאי לנסות לבחור מצעים שמכילים כמה שפחות בדים סינטטיים.
  • עיצוב: ישנם אנשים שמצעים מעוצבים וצבעוניים מקשים עליהם להירדם והם מעדיפים מצעים חלקים וכן ההפך. כדאי לנסות לחשוב על ההעדפות שלכם עד כה ובהתאם לכך לרכוש מצעים. בכל מקרה, אם אתם מעדיפים מצעים מעוצבים חשוב שתבחרו דוגמא שאתם אוהבים ושיהיה לכם נעים לישון איתה. אם אתם לא בטוחים אפשר לנסות שילוב, למשל ציפה זוגית מעוצבת וסדין חלק.
  • מחיר: מחיר גבוה מאוד יכול להיות מוצדק משום שהבד יהיה הכי איכותי, אולם עליכם לחשוב האם ההוצאה הזו משתלמת לכם. אם מדובר במצעים לאורחים או למיטת ילדים, יכול להיות שחבל להוציא סכום כסף כל כך גדול.

אם זה לא מספיק, אפשר לקרוא מאמר נוסף המדבר על איך בוחרים מצעים איכותיים.

[ratemypost]
מאמרים נוספים

lelieilmare

הרשמה לקבלת הטבה! הכירו את ללי – בעלת המותג Leli e il mare יזמית מעוררת השראה שגילתה שבעולם החתירה חסרות נשים חזקות ועצמאיות, והקימה את

מידע נוסף »